Tiroid Bezi Tümörleri
Tiroid bezi boynun ön kısmında ve tiroid kıkırdağının alt kısmında yer almaktadır. Birçok kişide tiroid bezini görmek ya da hissetmek mümkün değildir. Bezin kelebek benzeri bir şekli vardır. Tiroid be..

Sizi Arayalım Formu doldurarak bize ulaşabilirsiniz. En kısa sürede size dönüş yapacağız.

Tiroid bezi boynun ön kısmında ve tiroid kıkırdağının alt kısmında yer almaktadır. Birçok kişide tiroid bezini görmek ya da hissetmek mümkün değildir. Bezin kelebek benzeri bir şekli vardır. Tiroid bezi kendi içersinde iki bölümü bulunan bir bezdir. Bunlara sağ ve sol lob adı verilmektedir. Tiroid bezinde foliküler hücreler ve C hücreleri olmak üzere iki farklı hücre türü bulunmaktadır. Foliküler hücreler kandan iyodini alarak tiroid hormonunu yaparlar. Tiroid hormonu kişinin metabolizmasını düzenlemektedir.

Tiroid hormonunun çok fazla olması kalp ritminin düzensiz ve hızlı olmasına, uyku problemine, iştah açıklığına, kilo kaybına, sinirlilik haline ve sıcak basmasına yol açar. Tiroid hormonunun çok az olması ise kişinin yavaş hareket etmesine, yorgun hissetmesine ve kilo almasına neden olur.

Parafoliküler hücreler olarak bilinen C hücreleri ise vücutta kalsiyum kullanımını denetleyen kalsitonin hormonunun üretilmesinden sorumludur.

Tiroid Kanseri Nedir?

Tiorid kanseri, tiroid bezini oluşturan hücrelerin kontrolsüz bir şekilde büyüyerek tümör oluşumuna yol açması sonucu ortaya çıkan kanser türüdür. Tiroid kanserleri içerisinde en sık papiller tiroid kanseri, foliküler tiroid kanseri, medüller tiroid kanseri ve anaplastik tiroid kanserine rastlanır.

Tiroid kanseri tiroid bezi içerisinde yer alan hücrelerin değişmesiyle ya da mutasyona uğramasıyla ortaya çıkar. Anormal hücreler sürekli olarak çoğalarak tümörlerin oluşmasına neden olur. Tiroid kanseri erken teşhis edildiğinde tedavi başarısı en yüksek kanser türüdür. Bu nedenle tiroid kanseri belirtileri ortaya çıktığında vakit kaybetmeden uzman hekime muayene olmak gerekmektedir.

Tiroid Kanseri Neden Olur?

Diğer birçok kanser türünde olduğu gibi tiroid kanserinin de tam olarak neden olduğu bilinmemektedir. Bununla beraber tiroid kanseri riskini artırabilecek bazı risk faktörleri bulunmaktadır. Kadınlarda tiroid kanseri erkeklere göre üç kat daha fazla görülmektedir. Kadınlarda 40 - 50’li yaşlarda tiroid kanseri görülürken erkeklerde ise 60 - 70’li yaşlarda görülmektedir. Radyasyona maruz kalma ve genetik yatkınlık tiroid kanseri riskini artıran durumlar arasında yer almaktadır. Ailesinde tiroid kanseri olan kişilerde de tiroid kanseri görülme riski daha yüksek olmaktadır.

Tiroid Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Tiroid kanseri erken dönemlerinde genellikle bir belirtiye neden olmamaktadır. Ancak kanser ilerledikçe farklı belirtiler ortaya çıkmaktadır. Kanserin ilerlemesi ve yayılması ile bu belirtiler daha da şiddetlenmektedir. Tiroid kanseri belirtileri başında boyun bölgesinde kitlenin hissedilmesidir.

Kazak ve t-shirtlerin boyunlarının sıkmaya başlaması, ses de değişiklik meydana gelmesi, yutkunmada zorlanma, boyunda bulunan lenf düğümlerinin şişmesi, boyun ve boğaz bölgesinde geçmeyen ağrı hissedilmesi sık karşılaşılan semptomlardandır. Bu belirtilerin bazıları farklı hastalıklar ile kolay bir şekilde karıştırılabilmektedir. Kanserin ilerlemeden teşhis edilebilmesi ve tedavi edilebilmesi için belirtilerden bir ya da birkaçını gördüğünüzde uzman hekime başvurmanız tavsiye edilmektedir.

Tiroid Kanseri Çeşitleri Nelerdir?

Tiroid bezi farklı hücre türlerinden oluşmaktadır. Tiroid kanseri de tümörde görülen hücrelere göre farklı türlere sahiptir. Tiroid kanserinin türünü öğrenmek için kanserli hücreden biyopsi ile hücre örneği alınması gerekmektedir. Tiroid kanserinin tedavisi ve iyileşme süreci, meydana gelen kanser türüne göre değişiklik göstermektedir. Tiroid kanseri anaplastik, papiller, folliküler ve medüller olmak üzere dörde ayrılmaktadır. En sık görülen tiroid kanseri türleri papiller, folliküler ve medüller türleridir. Anaplastik tiroid kanseri ise en agresif tiroid kanseridir.

Anaplastik Tiroid Kanseri

Anaplastik karsinom, nadir görülen bir tiroid kanseri türüdür. Yaklaşık olarak tüm tiroid kanseri vakalarının %2’sini anaplastik karsinom oluşturmaktadır. Bazı durumlarda mevcut olan papiller ya da folliküler tiroid kanserinden gelişebilmektedir. Anaplastik tiroid kanserinde kanser hücreleri sağlıklı tiroid bezi hücrelerine oldukça benzerdir.

Anaplastik tiroid kanseri çok kolay ve hızlı bir şekilde vücuttaki diğer bölgelere sıçrayabilmektedir. Tedavi edilmesi de oldukça zor olan bir kanser türüdür. Anaplastik tiroid kanseri genellikle 60 yaşını geçmiş kişilerde görülmektedir. Bu tiroid kanseri türünün belirtileri çok hızlı bir şekilde kötüye gitmektedir. Boyun bölgesinde meydana gelen şişlikler büyüyerek yutkunmada ya da nefes almada zorlanma gibi problemlere yol açmaktadır.

Papiller Tiroid Kanseri

Papiller tiroid kanseri aynı zamanda papiller karsinom ya da papiller adenokarsinom olarak da adlandırılmaktadır. Tiroid bezi kanserleri arasında en yaygın görülen kanser türüdür. Günümüzde tiroid bezi kanseri vakaları arasında her 10 hastadan 8’inde papiller tiroid kanseri görülmektedir. Bu kanser türü çok yavaş bir şekilde ilerler ve genellikle tiroid bezinin tek bir lobunda meydana gelir.

Papiller tiroid kanseri her ne kadar yavaş ilerleyen bir kanser türü olsa da genellikle boyun bölgesinde lenf düğümlerine sıçrayabilmektedir. Papiller tiroid kanseri başarılı bir şekilde tedavi edilebilmektedir. Bu nedenle ölüm oranı oldukça düşüktür. Papiller tiroid kanseri genellikle 30 - 50’li yaşları arasındaki kişileri etkilemektedir.

Folliküler Tiroid Kanseri

Papiller tiroid kanseri sonrasında en sık görülen tiroid kanseri türü folliküler tiroid kanseridir. Yaklaşık olarak her 10 tiroid kanseri vakasının 1’inde folliküler tiroid kanserine rastlanmaktadır. Beslenmesinde yeteri kadar iyodin içermeyen ülkelerde folliküler tiroid kanseri sayısı çok daha yüksektir.

Bu kanser türü genellikle çevredeki lenf düğümlerine sıçramamaktadır. Ancak karaciğer ya da kemik dokusu gibi vücuttaki diğer dokulara sıçrayabilmektedir. Tedavi başarısı papiller tiroid kanseri kadar yüksek değildir ancak yine de birçok hasta başarılı bir şekilde bu hastalığı atlatabilmektedir.

Medüller Tiroid Kanseri

Medüller tiroid kanseri, tüm kanser vakalarının yaklaşık %4’ünü oluşturmaktadır. Tiroidde bulunan C hücrelerinden meydana gelmektedir. C hücreleri kan dolaşımındaki kalsiyum miktarını kontrol eden kalsitonin üretimi düşmektedir. Medüller tiroid kanseri çok hızlı bir şekilde vücuda yayılır. Ancak tedavi yöntemleri ile hastalığın ilerlemesi durdurulabilmektedir. Medüller tiroid kanseri çok nadir olarak gelişmektedir. Kalsitonin seviyesinin normal aralıktan daha yüksek çıkması genellikle medüller tiroid kanserinin erken teşhis edilebilmesi için olanak sağlamaktadır.

Tiroid Kanseri Nasıl Anlaşılır?

Tiroid kanseri belirtileri oldukça çeşitlidir. Boyun bölgesinde şişlik, nefes almada zorlanma, sesin kısılması, yutkunmada zorlanma ve daha birçok belirti tiroid kanseri belirtileri arasında yer almaktadır.

Tiroid Kanserinin Hayati Tehlikesi Var mı?

Tiroid kanseri sık görülen bir kanser türüdür ancak yüksek başarı oranı ile tedavi edilebilmektedir. Tiroid kanserinde ölüm riski neredeyse yok denecek kadar azdır. Önemli olan semptomların fark edilmesi ile birlikte erken süreçte hekimlere başvurulmasıdır.

Tiroid Kanseri Kan Tahlilinde Çıkar mı?

Tiroid kanserini direkt olarak kan tahlilinden belirlemek mümkün değildir. Ancak tiroidin işlevinin bozulması kan tahlilinde bazı değerlerin değişmesine yol açmaktadır.

Tiroid Kanseri Yayılır mı?

Tedavi edilmediğinde tiroid kanseri yayılmaktadır. Bu nedenle belirtilerden birinin ya da bir kaçının görülmesi durumunda vakit kaybetmeden uzman hekime başvurmak gerekmektedir.

Tiroid Kanseri Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Tiroid kanseri ameliyatının süresi değişiklik göstermektedir. Bunun nedeni kanserin evreleridir. Kanserin ilerleyerek çevredeki lenf düğümlerine sıçraması durumunda yapılan ameliyat ile beraber bu lenf düğümlerinin de alınması gerekebilmektedir.

Tiroid Kanseri Tekrarlar mı?

Tiroid kanseri ameliyatlarında, kanserin ileride tekrarlamaması için tiroidin tamamı alınmaktadır. Bununla beraber ameliyattan önce metastaz yaparak vücudun diğer bölgelerine yerleşen tümörler için genellikle tekrarlama riski göstermektedir.

Tiroid Kanseri Ameliyatı Olunmazsa Neler Olur?

Tiroid kanseri özünde problemsiz kanser türlerinden bir tanesidir. Ancak tedavi edilmediğinde birçok kanser türü gibi yayılma özelliği göstermektedir.Ancak tedavi edilmediği durumlarda tiroid kanseri ilerleyerek vücuttaki başka bölgelere sıçramaktadır.

Tiroid Kanseri 4. Evre Belirtileri Nelerdir?

Tiroid kanseri belirtileri kanserin ilerilemesi ile beraber daha da şiddetlenmektedir. Üstelik tedavinin başarı şansı da hastalığın ilerlemesi ile beraber düşüş gösterir. Dördüncü evre kanserde kanser hücreleri meydana geldiği organın yanı sıra çevrede yer alan lenf düğümlerine ve vücudun daha uzak bölümlerinde yer alan organlara da sıçramaktadır. Bu nedenle ilk evrelere oranla daha farklı belirtilere de yol açabilmektedir.