Kronik Otit Cerrahisi
Kulak enfeksiyonu iyileşmediğinde ya da bir süre sonra tekrarladığında bu durum kronik orta kulak iltihabı olarak değerlendirilmektedir. Genellikle dış kulağı, orta kulaktan ayıran kulak zarında hasar..

Sizi Arayalım Formu doldurarak bize ulaşabilirsiniz. En kısa sürede size dönüş yapacağız.

Kulak enfeksiyonu iyileşmediğinde ya da bir süre sonra tekrarladığında bu durum kronik orta kulak iltihabı olarak değerlendirilmektedir. Genellikle dış kulağı, orta kulaktan ayıran kulak zarında hasara yol açmaktadır ve bu hasar iyileşmemektedir. Üç farklı kulak iltihabı türü bulunmaktadır.

Ancak bunların arasında orta kulağı etkileyen orta kulak iltihabı en sık görülenidir. Orta kulak, kulak zarının arkasında kalan kısmıdır. Orta kulakta biriken sıvıyı dışarı atan östaki borusunun tıkanması sonucunda orta kulak bölümünde iltihap meydana gelmektedir. Bu iltihap kulak zarına baskı yaparak kulak ağrısına yol açar.

Kronik Orta Kulak İltihabı Nedir?

Kronik orta kulak iltihabı akut ya da tekrarlayan şekilde meydana gelmektedir. Akut orta kulak iltihabının en büyük özelliklerinden birisi en sık görülen kulak iltihabı türü olmasıdır. Bu durum kronikleşebilmektedir. Genellikle iltihap çocuklarda daha sık görülmektedir ancak yetişkinleri de etkileyebilmektedir.

Kronikleşme orta kulakta biriken iltihabın iyileşmesi ancak sıvının kalması ile oluşur. Özellikle 3 yaşında kadar bebeklerde sıkça görülmektedir. Çocukların %25’inde 8 yaşına kadar orta kulağın iltihap kapması tekrarlanmaktadır. Her ne kadar yetişkinlerde de bu durum görülse de çocuklardaki kadar sık değildir.

Kronik Orta Kulak İltihabı Neden Olur?

Östaki borusunun viral ya da bakteriyel enfeksiyonlara bağlı olarak tıkanması sonucunda orta kulak iltihabının ortaya çıkması muhtemeldir. İltihap akut olduğunda daha çabuk bir şekilde şiddetlenir ve daha kısa sürer. Ancak akut iltihabın semptomları daha şiddetli olmaktadır. İltihap iyileşmediğinde ya da sürekli tekrarlar hale gediğinde kronik olarak nitelendirilir.

Küçük çocukları daha fazla etkilemesinin sebebi çocuklarda östaki borusunun daha kısa ve yatay olmasıdır. Bu durum orta kulaktan sıvının daha zor bir şekilde atılmasına yol açar. Yaş ilerledikçe fizyolojik gelişme ile beraber östaki borusu daha uzar ve dik hale gelir. Yetişkinlerde iltihap genellikle yüzme, yaralanma ya da üst solunum yolları hastalığı sonucunda ortaya çıkmaktadır.

Orta Kulak İltihabı Kulak Zarını Nasıl Etkiler?

Kulak zarı dış kulak ile orta kulağı birbirinden ayıran ince bir zardır. Orta kulakta meydana gelen iltihap sonucu biriken sıvı östaki borusundan atılamadığı için kulak zarında baskıya neden olur. Kulak iltihabının tedavi edilememesi ya da sürekli olarak tekrarlaması durumunda rahatsızlık kronikleşmektedir. Orta kulağın sürekli olarak sıvı dolması kulak zarının zamanla deforme olmasına ve delinmesine yol açar.

Orta Kulak İltihabının Belirtileri Nelerdir?

Kulak iltihabının birçok belirtisi bulunmaktadır. En sık görülen belirti kulak ağrısıdır. Özellikle konuşamayan çocuklarda ağrı nedeniyle kulakları kaşıma, normalden daha fazla ağlama, uykuda zorlanma gibi belirtiler görülmektedir. Bu belirtilerin yanı sıra iştah kaybı, ateş, kulaktan akıntı gelmesi ve duymakta zorlanma gibi belirtiler de görülmektedir. Orta kulağın sıvıyla dolması yutkunmayı zorlaştırmaktadır. Bu nedenle kulak ağrısı ile beraber iştah kaybı en çok görülen belirtiler arasında yer almaktadır.

Orta Kulak İltihabının Komplikasyonları Nelerdir?

İltihabın kronik hale gelmesi beraberinde ciddi sağlık problemlerine de yol açabilmektedir. Menenjit olarak bilinen beyin zarı iltihabı, beyin zarı dışında ya da altında apse, omurilik sıvısında basınç artışı ve beyin çevresinde yer alan toplar damar içerisinde iltihap oluşması komplikasyonlar arasında yer alabilir.

Bu komplikasyonlar meydana geldiği yer açısından intrakraniyal komplikasyonlar olarak değerlendirilmektedir. Bunların dışında iç kulak iltihabı, yüz felci, kulak kemiği içerisindeki dokuların hasar alması, kulak kemiğinde iltihap, kulak kemiğinin dış kısmında apse oluşması da diğer komplikasyonlardır. Bu komplikasyonlarda intratemporal komplikasyonlar olarak bilinmektedir.

Orta Kulak İltihabının Tanısı Nasıl Konulur?

İltihap tanısı konabilmesi için kulağın otoskop ile muayene edilmesi gerekmektedir. Sağlıklı bir kulak zarı şeffaftır ve pembeli gri renktedir. Enfeksiyon meydana geldiğinde ise kulak zarı şişer ve kızarır. İltihap tanısı koymak için pnömatik otoskop kullanılmaktadır. Bu ekipman ile kulak zarına az miktarda hava püskürtülür. Sağlıklı bir kulak zarı gelen havayla beraber ileri geri hareket eder. Ancak iltihaplı kulakta bu hareket meydana gelmez.

Orta Kulak İltihabı Nasıl Tedavi Edilir?

İltihap tedavisinde tercih edilen ilk tedavi yöntemi antibiyotik tedavisidir. Ayrıca iltihabın neden olduğu ağrı kontrol altına alınabilmektedir. Kulak zarında meydana gelen hasarın tedavi edilebilmesi için ise ameliyat gerekmektedir. Ameliyat ile iltihaba bağlı olarak ortaya çıkan duyma problemi iyileştirilebilmekte hatta bazı durumlarda tamamen ortadan kaldırılabilmektedir.